Betekenis van het begrip

De term advertorial is een samenvoeging van advertisement (advertentie) en editorial (redactioneel). Het gaat hier om een advertentie die geschuild gaat onder een redactioneel artikel. Zo ziet de lezer niet direct dat hij of zij te maken heeft met een advertentie. Hierdoor kan er meer informatie kwijt in een artikel dat lekker doorleest zonder dat de lezer afhaakt door de zogenoemde advertentie of reclame. In dit artikel kan een link worden geplaatst naar het betreffende product of dienst, om zo toch ‘stille’ reclame te maken.

Verschil tussen een advertorial en een advertentie

Nu je het antwoord hebt op de vraag: ‘Wat is een advertorial, kunnen we gaan kijken naar het verschil tussen een advertorial en een advertentie. Dit kan heel makkelijk worden uitgelegd. Bij een advertentie is het voor de lezer namelijk duidelijk dat het hier om een advertentie en dus een betaalde boodschap gaat. Bij een advertorial lijkt het artikel een redactionele aard te hebben, zoals een blog van een van onze bloggers. Toch zit hier een link naar bijvoorbeeld jouw website in waardoor het artikel dus dient als een soort sluikreclame voor de lezers, en niet te vergeten de waarde die de website doorstuurt naar de jouwe.

Zelf adverteren met een advertorial?

Wil jij nou graag gebruik maken van een advertorial om een product of dienst te promoten en tegelijkertijd je positie binnen de zoekmachines te verbeteren? Via Beste Bloggers kun je starten met het adverteren via een advertorial. Neem contact op met Beste Bloggers en laat ons weten waarnaar je op zoek bent. Wij maken een selectie van onze SEO bloggers en laten jou weten waarmee jij je doel kunt bereiken. Zo heb jij binnenkort een mooi artikel inclusief link op een van onze SEO bloggers websites.

Kosten van een advertorial

Hoeveel zo’n advertorial kost hangt volledig af van enkele factoren. Het is voor jouw als adverteerder natuurlijk belangrijk wat de metrics van de websites zijn. Hierbij kun je denken aan metrics zoals Domain Authority, Page Authority en de Trust Flow. Wil je een advertorial op een website van hogere kwaliteit, dan betaal je hier natuurlijk ook meer voor. Ook is natuurlijk ook het onderwerp bepalend voor de prijzen. Zo is een blog in een bepaalde branche veel meer waard dan een algemene blog waar van alles wordt besproken.

Wil jij nou weten welke mogelijkheden er zijn als adverteerder om samen te werken met SEO bloggers en jouw website online te versterken? Neem dan contact op met Beste Bloggers en laat weten waarnaar je op zoek bent. Wij zoeken voor jou de meest geschikte bloggers uit die passen bij jouw website.


 

Vraag direct persoonlijk advies aan

Vrijblijvend en maatwerk advies
Adviesgesprek aanvragen
+31(0)87-784 2105
info@bestebloggers.nl